Aku balik kampung hari Sabtu petang. Pagi Sabtu tu aku plan nak pegi pejabat pos untuk ambik rebat. Biasanya hari Sabtu pejabat pos tak ramai orang. Malangnya, sabtu tu ramai plak orang. Aku tak jadi masuk pejabat pos dan patah balik. Gerak pulang ke kampung selepas zuhur. Sampai kg, lepak umah mak aku dulu. Demam aku start time ni.

Keesokan pagi bergerak plak pi rumah mak mentua. Malamnya, balik umah mak aku semula dan pegi rumah wak imah untuk menghantar anaknya meminang kat parit sulong. Hujan renyai dan kadang lebat pada malam tu. Sampai rumah semula nak dekat pukul 1 pagi. Jam 1.15 bertolak balik ke rumah mak mentua semula. Tido sana. Demam makin menjadi jadi.

Hari isnin xde aktiviti. Cuma belah malam, balik kg atuk mentua kat Parit Jelutong, ngobbrol ngobrol sampai jam 12 malam. Lepas tu balik rumah dan terus tidur. Badan masih rasa tak sedap.

Pagi Selasa jumpa Zulhadi dan pergi berurut badan. Lepas berurut rasa lega skit. Lepas tu pi singgah warung bersama Zulhadi dan Apis boroi. Diorang semua ni member satu sekolah aku dulu.

Balik melaka semula selepas maghrib.

Post a Comment

Random Posts

3/random/post-list
 
Top